04 maj 2009

Förvandling?

Som jag skrivit tidigare har jag vita och lila tulpaner i min stora korg på balkongen. När vi kom hem efter helgen i Hällefors hade de vita slagit ut. Fast det konstiga var att de förvandlats till GULA tulpaner!? Okej om det hade varit nån enstaka tulpan som var gul,men det är verkligen hela påsen med tulpanlök som är gul. Tur att gult och lila också är fint ihop.

Var upp på stan tidigare och sålde några trasiga guldkedjor och en gammal ring som var för liten. Det vägde lite över 5 gram och för det fick jag hela 675kr. Inte illa pinkat för några gamla, trasiga halskedjor. Passade på att köpa en tekula i jordgubbsformat,som jag så länge suktat efter. Vet inte vad det är med mig och tekulor? Denna fanns på Åhléns och är i silikon så den kan både vara i mikron och diskas i diskmaskin. Perfekt!

Nu kommer snart sambon hem och då bär det iväg till affär´n för en storhandling, så som alla andra måndagar.

1 kommentar:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilken söt tekula :) Den måste jag titta efter på Åhlens :) Trevlig helg :) Kram Johanna