17 maj 2009

GRATTIS NORGE!

Härligt!! Min favoritlåt gick och vann hela eurovisionfaderullan!
Men jag måste ärligt säga att jag ända tills norges uppträdande började,inte hade en blekaste aning att den låten var en eurovision-låt. Har hört den massor av gånger på radio men aldrig fattat att det var deras bidrag. Jaja,jag är iallafall nöjd och denna låten kommer nog poppas ganska mycket här hemma nu. ;-)
Och förresten, GRATTIS Norge än en gång då det nu är den 17 maj...
Ja,som ni ser har alltså kvällen spenderats framför den stora musiktävlingen som de flesta pratar om.
Dagen däremot har bl.a spenderats i Lekhyttan hos en av Linus systrars vänner, som bor låångt ute i skogen i ett mysigt gammalt torp. Närmsta granne låg några kilometer bort,alldeles runt hörnet. ;)
Därefter åkte vi ut till Gottsätter till Linus andra syster, där Linus kopplade el och jag grävde blomsterrabatter. Olyckan var nära då jag höll på att gräva av telekabeln. Kunde blivit en dyr historia. =D
Plockade med mig lite rabarber hem. Undrar vad det ska bli för gott av den? Rabarberkräm kanske?!
RABARBERKRÄM
Du behöver:
ca 250 g rabarber (2-3 stjälkar)
2 dl vatten
½ dl socker
1 ½ msk potatismjöl

Gör så här:
Skölj och skala rabarber. Skär i mindre bitar, ca 2 cm tjocka bitar.
Koka upp vatten och socker. Lägg i rabarber. Låt koka 4-5 min till rabarbern delar sig.
Blanda ut potatismjölet i lite vatten. Häll i en stråle ner i kastrullen samtidigt som du rör om. Låt krämen koka upp, när första bubblan kommer är den klar.
Servera med mjölk.

2 kommentarer:

Johanna W sa...

Heeej. Du missade inget! JA vissa fina människor missade du som var enormt skoj att se. Har inte sett Anna eller Mehi på superlänge så det var jättekul. Inte DB eller Lina Höök eller hönsgården heller så det var skoj, men vissa blev nog för överförfriskad =( Ja ja.... 5 år kvar tills man ska ha ångest igen om man ska gå eller inte =)

Johanna W sa...

Den raka högern träffade i ryggen och jag vet inte riktigt heller vad jag gjort. JAg tror att personens egna problem och alkoholinatg gjorde att jag råkade ut för den =) Det kunde nog ha varit vem som helst som stod i vägen som kunde fått den. Jag försökte få en förklaring men då skerk personen att det var för mycket folk att jag ska skulle dra =) Spännande kväll och kul med människor som inte förstår när de ska sluta dricka =/