09 april 2012

Lite vårig inspiration!

Fick hoppa in och jobba hela påskhelgen vilket inte var planerat från början, så att besöka mor och far och äta påskmiddag fick jag hoppa över. Skulle ju ha bakat en tårta tills dess också, men det blir inte alltid som man tänkt sig alla gånger. Nu håller jag mina tummar för att jag klarar mig från de hemskheter som de flesta av mina kollegor råkade ut för - kräksjukan!! Idag blev dock en kort dag så efter jobbet tog jag en sväng in på affären och unnade mig en bra tidning - Amelia VÅR.

Bild lånad från Amelia

Oj vad mycket inspiration och härliga bilder det fanns i den. Både för den baksugna och trädgård/balkongintresserade.

Blev genast peppad på att planera för hur årets balkong ska se ut!!!!
Bjuder på några inspirationsbilder.

Fin låda att sätta sina kryddor i, underbart!! Den hittar du på Åhléns.


Visst kan man väl ha en fågelholk på balkongen?! Den är ju så söt... Den hittar du också på Åhléns.


Söt förvaringsburk! - Åhléns.


Lägg upp bullarna i detta fina våningsfat av tråd! - Åhléns

En liten expresso till fikat på balkongen kanske?
Då passar denna söta kopp, som man kan köpa på Lagerhaus.


Spiller man så är det bara att torka upp med dessa fina servetter från Lagerhaus.


Ja, det är snart dags att röja på balkongen och göra fint inför våren och sommaren. Vår gamla diskmaskin står fortfarande där ute och väntar på att få hamna på tippen. Vi får väl hoppas att den snart kommer dit... ;)

Ni kommer väl ihåg att gå in på Style and funstuff ?? Där hittar ni en massa baksaker i härliga färger! Ni som läser min blogg och lägger in en beställning har ju 10% rabatt fram till sista maj om ni uppger "mallakanbaka" som rabattkod.
Pssst.. de finns även på Facebook! =)

Nu mina vänner, ska vi försöka laga till lite mat här hemma.
Det blir en favorit i repris - PÅSKMAT!




1 kommentar:

Frida sa...

Hej! I det inlägget där jag fann rabattkoden hade du skrivit med stort M och då funkade det inte. Problemet är löst :) Tack iaf!