24 januari 2009

Gårdagen...

Gårdagen spenderades som sagt i Nora. Började med ett besök hos min gamla granne Gunvor, från min tid på "Guldkusten",som det så vackert kallas. Min första lägenhet,en etta på 29 kvd,hade faktiskt utsikt över Norasjön. Om man lutade ut genom fönstret vill säga. Det kändes nästan som den där scenen ur Sällskapsresan, när den arga direktören klagade på sitt rum med s.k havsutsikt, och hotellarbetaren kom med en spegel för att "framkalla" havsutsikten. Sedan blev det en tur på "stan" för att kika runt i lite affärer. Men tyvär så är det samma saker de har nu som när jag bodde där för drygt 1 år sedan. Så det kändes lagom kul. Gjorde iaf fynd på Nora Diversehandel,som är en underbar butik med bara gamla saker. Där kan man hitta mycket skojigt!
Efter det åkte jag hem till Cristina och vi tog en timmes promenad. Jätteskönt! Efteråt blev det mellanmål som bestod av en JÄTTESTOR konstig frukt. Pomelo tror jag den hette. Smakade som en blandning av kiwi och grape. Ganska gott faktiskt. Och till det 2 koppar te såklart. Sedan spenderade vi resten av tiden jag var där,med "musikhistoria". Lyssnade igenom många härliga,gamla låtar. Allt från 1950-2000talsmusik,Cd-Vinyl. Fasen,vad härligt det är med musik!
Idag är det lördag och vissa saker ska klaras av innan man kan ta det lugnt. Det ska köpas ny färgpatron till skrivaren,leta hundsele,köpa present och handla lite käk. SEN så är det lugna puckar.

Kopparkannan fick jag utav gamla grannen och kakmåtten (som jag letat så länge efter) köptes på Nora Diversehandel,för 5 kr styck.

2 kommentarer:

E-line sa...

Vad sjutton är ett kakmått??

Och vad ska Du med en hundsele till??

Blir bara konstigare o konstigare..!

Anonym sa...

Skumt :S