09 januari 2009

Vår i luften

Här är det 8 grader varmt och snön är så gott som borta. När man tittar ut får man en riktig vårkänsla, trots att våren är långt borta än. Detta gjorde att jag nu plockat bort ännu mer av julen och dammat hyllor här hemma. Julgardinerna i sovrummet och vardagsrummet blev även utbytta. Till köket letar jag nya gardiner så de får sitta kvar en stund till. Jag vill ha ett lite mer lantligt/romantiskt tema i köket,där vi nu har ett väldigt blandat tema, om man nu kan kalla det tema?

Imorrn är det åter igen lördag och jag och Linus ska på "dejt". Vi har bestämt att vi ska gå på mysigt café tillsammans. Ett utav Hälls caféer ska tydligen vara mysigt, med soffor och mysig inredning. Får hoppas att de har det så fortfarande för på ett annat Hälls i stan har de inrett såå modernt och det är inte min bild av ett café. Jag som bott i Nora är van med härliga Da Capo som har en riktigt mysig inredning. Där har de gamla kökssoffor,udda stolar, slitna bord och kavlar och bakformar av alla de slag pryder väggarna.

Inga kommentarer: