21 juni 2009

Summering av Hälleforshelgen!

I fredags var det midsommarafton. Den spenderades hos morbror Håkan i Sikfors där det REGNADE hela kvällen. Endast ett litet uppehåll då vi passade på att gå tipspromenaden som jag ordnat. Med 9 rätt av 10 så vann moster Carina,bra gjort med tanke på hur knäppa frågorna var. ;) Åkte hem rätt tidigt,runt 00 och det var skönt att ta en varm dusch och sen i säng för vi var nog allihopa som isbitar.
Lördagen var lugn. Gjöt några fågelbad och småfigurer som jag tänkt ha till mitt framtida projekt. Det vart även kalas hos Carina som fyllde år och sedan ett besök hos Håkan igen för att hämta lite glömda grejer. När vi ska därifrån vrider Linus på bilnyckeln och INGET händer... Tur att det var nerförsbacke så vi kunde butta igång bilen. Troligtvis är det tjall på startmotorn,billigt och bra fel. Det är tamejfan som om nån känner på sig att skattpengarna kommit och vill jäklas. För pengar,vad ska man med det till?
Och idag söndag så firade vi pappsens födelsedag med tårta och presenter.
Nu är vi åter hemma och jag säger som man brukar : Borta bra, men hemma bäst!

Hittade denna lilla informationsfilm,då jag försökta förstå hur en startmotor funkar och ser ut. Enjoy!

3 kommentarer:

Carolina sa...

yes box! :)

E-line sa...

Synd att ni fick så dåligt väder. Startmotorhaveri verkar vara nått som går. Min lillebrors bil har samma åkomma. Men han har en stor cheva o den buttar man inte bara igång sådär... ;)

Sanna sa...

haha har du redan glömt bort lektionerna vi hade om startmotorer :P