26 september 2010

Tårta till två kattälskare! :)

Tjejen som jag är ledsagare till bad mig göra hennes och sin tvillingsysters födelsedagstårta. Eftersom de båda älskar katter så var "motivet" inte så svårt att komma på... Det fick helt enkelt bli en KATTÅRTA! :) Men jag måste verkligen lära mig att göra snyggare katter... Men denna blev inte så tokig ändå för att vara första gången.


Innehållet i tårtan är vanlig jordgubbssylt och är sedan spacklad med citronsmörkräm. Dekorationerna är i sugarpaste. Jag hade tänkt att fylla den med chokladmousse men då det fanns nötallergiker bland tårtätarna så fick det bli hederlig jordgubbssylt. Det står ju på chokladkakorna att det kan innehålla spår av nötter,och när jag inte vet hur känslig personen i fråga är så lät jag bli för säkerhets skull...

2 kommentarer:

Linda sa...

Åhhh vad fin!
Den måste ha blivit poppis!

KRAM Linda

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilken söt tårta. Jag drömde om dig i natt. att du hade gjort en kakbuffé (cup cakes mm) på något företag och jag var där och hjälpte dig. 125 kr per person kostade det.... kram :)