20 april 2012

Hemlagad lemoncurd och petit chouxer

Eftersom vi inte kunde åka till mina föräldrar i påskas så tar vi oss en tur dit imorrn istället! Med oss tar vi petit chouxer med grädde och lemoncurd! =) Jag har funderat länge på att göra dessa bakverk, och efter att jag läste ett blogginlägg hos bloggen Söta Saker om just dessa, så gjorde jag idag slag i saken. Pappa har ju diabetes och petit chouxer är ju sockerfria. Perfekt! Fast istället för lemoncurd så kommer han få banan och grädde, det blir nog minst lika gott! =)


Hur gott är inte hemlagad lemoncurd??? MUMS!!


Gyllenbruna petit chouxer...mmm...

Recept och bild på de färdiga bakelserna får ni senare!
Nu ska jag slänga mig i soffan och se på nån bra film! Ha en fin kväll allesammans!


3 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilken härlig blogg med mycket gott :)
Alltid kul att finna bloggar från trakterna.

Ha en trevlig helg!
Kram Maria

Anette´s söta bak sa...

Gott. Lemoncurd är ju så otroligt gott! Trevlig helg. Kram

Sweet Passion sa...

ja har oxå velat göra petit choux men aldrig kommit till skott.
de är så himla gott