13 februari 2011

Underbara kladdkakemuffins

Har ÄNTLIGEN hittat receptet på perfekta kladdkakemuffins. De är så där riktigt sega och chokladiga som de bara kan bli! Ni måste bara baka dessa!!



KlAdDkAkEmUfFiNs
Ingredienser:

2 st ägg
2,5 dl strösocker
100 g smält smör
2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
0,5 tsk bakpulver

Gör så här:
1.Sätt ugnen på 200°

2.Smält smöret

3.Vispa ägg & socker fluffigt

4.Tillsätt smöret och vispa igen

5.Blanda alla torra ingredienser noga och vänd försiktigt ner dem i smeten

6.Fördela smeten i 14-16 muffinsformar och grädda mitt i ugnen i ca 10 min. Det är en fördel om du har muffinsplåt och stoppar pappersformarna i,så de inte förlorar formen vid gräddningen.


LYCKA TILL!!



Receptet är hittat på http://www.baka.se/.

2 kommentarer:

Elin sa...

Åh, vad jag önskar att jag haft ett muffins nu. Så himla sugen!!!

Anonym sa...

Hej Malla, din blogg är super fin :-) Och muffinsen var super goda, tack för att du gav mig en sådan god mat upplevelse!! Jag kommer nog att kika in här ofta på denna underbara platsen. Kram / En beundrare