12 april 2012

Sablans maskiner!

Jag hade after eightbrowniesar kvar i frysen och tänkte göra dammsugare på dom och ta med till jobbet imorrn, en toppenidé tyckte jag! Det tyckte tydligen inte min matberedare. Jag körde browniesarna i maskinen och när det var färdigmixat så upptäcker jag stora vita plastbitar bland geggan... Då hade plasten runt knivbladen blivit förr torr och börjat släppa!!!!! Det var bara att slänga alltsammans, gegga som maskin.. Kul,toppen,fantastiskt!! Nu är det 3e maskinen som gått sönder på kort tid här hemma- först elvispen (något lossnade inuti och den låter nu som ett reaplan), sedan våffeljärnet (lampan som visar när det är varmt small till och proppen gick) och nu matberedaren. Vilken tur att jag jobbade hela påskhelgen, för pengarna kommer ju gå åt verkar det som... Hoppas verkligen att det var den sista maskinen som gick sönder, på läänge!
Jaja, jag tröstar mig nu istället med nyköpta tidningen Hembakat. Visserligen köpte jag påsknumret, men vad sjutton, det går ju att baka godsakerna när som helst ändå. =)

Hembakat- en liten tröst mitt i allt elände... ;)
Bild lånad från Hembakat.



1 kommentar:

Anette´s söta bak sa...

Usch ja visst är det tråkigt när maskiner går sönder. Min nya elvisp som jag fick i julklapp klappade :) ihop förra veckan. Som tur var hade jag kvar min gamla.
Hoppas du har några äldre som du kan använda så länge.
En fundering. Jag har tänkt jag skulle försöka få till en kurs i tårtväg med någon som är duktig på modelleringar här i Köping. Är det något som du skulle vara intresserad av? Kostnader osv kan jag inte säga ännu utan det får jag återkomma till.

Trevlig helg och Kram