17 november 2008

Studiedag

Idag blev en studiedag och den är så välkommen så. Man får en chans att hinna ikapp med saker man ligger efter med i skolan. Trädgårdsritningen är nästan klar men jag behöver prata med läraren imorgon så resten fixar jag då.

Nu är det inte långt kvar av skolan. Slutar den 18 december och jag måste säga att höstterminen har gått fruktansvärt fort,för fort! Men det har varit så roligt och jag har träffat en hel del roligt folk. Vissa roligare än andra... ;)

Blomsterbinderikursen är inne på sista versen också och den har varit den roligaste kursen på höstterminen. Nu på onsdag så är det dags för snittblomsprov,25 st både på svenska och latin. En baggis... ;) Efter provet ska vi göra kransar i buxbom. Själv har jag redan en utsmyckning på min lägenhetsdörr så jag kommer använda min krans till advenstljusen istället. Och på tal om det,advent är ju för sjutton om 2 veckor bara. Det går undan,minst sagt.


Nu är äntligen alla julklappar utom EN klar. Ska komma på något till Linus och jag har beslutsångest över det,men det ger sig nog. Vet ju vad han önskar sig,men vilket av det jag ska köpa är värre. Önskar jag kunde köpa alltihop åt honom,men den där lottovinsten envisas med att gå till andra hela tiden. Anna kommer hit den 6 december och då ska det minsann kikas i varenda affär!!


Var nere i förrådet igår och gick igenom julsakerna och man samlar minsann på sig en hel del. Mycket fint,men även en hel del skräp. En hel del av förrådet består av enbart skräp,förstår inte varför man inte slänger det?? Tror det stavas lathet,måste vara så.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg sida Malin=).Hoppas du får över din andra blogg, underbara bilder. Cristina

Anonym sa...

Ang din fråga om man kan skriva in ngt man glömt till tidigare inlägg så ska det funka :-) Jag har då gjort så iaf =) Kram!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Hej :) tack för titten hos mig. Vad roligt att du gillar min blogg... Vad går du för utbildning? :) Tjuva du på med fototriss bara. Kram Johanna

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

ja precis, alla får vara med :) Ibland är det många som är med och ibland mindre. Jag är inte med varje gång, utan bara de gånger när man känner att man har tid. Det är roligt att kolla runt sen och se vad alla har fotat :) Trevlig tisdag. Kram Johanna