18 november 2008

Jultidningar och kladdkaka!

Granntjejen kom just upp med mina beställda jultidningar,eller rättare sagt julböcker. 2 trädgårdsböcker blev det och de var verkligen jättefina båda två. Man får sån himla lust att bara ge sig ut och plantera, plantera, och plantera!!! (Men kanske får vänta tills tjälen gått ur backen.)



Igår köpte jag en amaryllis som jag väldigt snart måste plantera. Jag hade 2 sedan förra året men det har hittills bara kommit upp halvmeter-långa blad så jag tror tyvär inte att det kommer bli någon blomma på dom,trots att jag övervintrat dom som man ska?! Tråkigt!


Den här var så fin,så den fick det bli. Lite polkagrisfärgad,och det passar ju till julen.






Jag måste bara tipsa om en fantastiskt god kladdkaka: MJÖLKCHOKLADKLADDKAKA! Den har gått hem på varenda kalas som jag gjort den till.
Här finns receptet att hämta: http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6623




Min ser inte likadan ut som på Allt om mat´s bild,men den var god för det.




Nej,jag antar att det är dags för lite läxor nu... Men först ska det provas en ny frukt som sambon köpte igår: Japanpäron!





Inga kommentarer: