08 maj 2012

Rabarbermuffins a la Viktväktarna

Tipsar genast om ett recept från VV som verkar smarrigt. Och rabarber är ju väldigt aktuellt nu, så sätt igång och baka med er! ;)

Rabarbermuffins a la Viktväktarna

150 g strösocker
150 g margarin
2 hela ägg, lätt vispade
150 g mjöl
1 tsk vaniljextrakt
0,5 dl lättmjölk
200 g rabarber, tunt skivad

Förvärm ugnen till 190°C. Fyll en 12-hålad muffinsform med pappersformer.
Lägg socker, margarin, ägg, mjöl, vanilj, mjölk och en nypa salt i en stor bakskål. Vispa med elvisp i 1 minut eller tills smeten är tjock och välblandad. Blanda sedan försiktigt i rabarbern i smeten. Ös över smeten i pappersformerna.
Grädda i 25-30 minuter. Låt muffinsen svalna på galler.


 

1 kommentar:

Anette´s söta bak sa...

Tack!
De här måste jag prova så fort jag får tag i rabarber.
Mitt första mål är att ta de kilon jag gått upp under detta år som jag haft ett avbrott. Sen gör det inget om det försvinner en 5-10 kilo till. Jag fyller 50 nu i november och då hoppas jag vara nere minst 10 pannor!! Kram och godnatt!!!