10 maj 2012

My sweet party!

Jag fick erbjudandet att vara med på något som heter My sweet party, som bloggen Me and my sweets har. Självklart vill jag ju det! =) Besök bloggen för att läsa mer om vad det hela går ut på.




Temat i maj är choklad, och här är mitt bidrag!

Världens godaste kladdkakemuffins

2 st ägg
2,5 dl strösocker
100 g smält smör
2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
0,5 tsk bakpulver

Gör så här:
1.Sätt ugnen på 200°
2.Smält smöret.
3.Vispa ägg & socker fluffigt.
4.Tillsätt smöret och vispa igen.
5.Blanda alla torra ingredienser noga och vänd försiktigt ner dem i smeten.
6.Fördela smeten i 14-16 muffinsformar och grädda mitt i ugnen i ca 10 min. Det är en fördel om du har muffinsplåt och stoppar pappersformarna i,så de inte förlorar formen vid gräddningen.


I have received an offer to participate in something called My sweet party on the blog Me and my sweets. And of course I do. Here is my contribution.

The world's most delicious creamy chocolate muffins

 2 eggs
2.5 dl sugar
100 g melted butter
2 cups flour
2 teaspoon vanilla
1 pinch salt
4 tablespoons cocoa
0.5 tsp baking powder
Preheat oven to 200 °
Melt the butter.
Beat eggs and sugar until fluffy.
Add the butter and whisk again.
Mix all dry ingredients thoroughly and carefully mix them into the batter.
Spread batter into 14-16 muffin cups and bake in middle of oven for about 10 minutes. It is an advantage if you have a muffin pan and put in paper molds, so they do not lose shape when baking.




1 kommentar:

Anette´s söta bak sa...

Åh vad skoj. Det låter smarrigt med kladdmuffins..
Ha en fin fin dag trots regnrusket!