01 mars 2009

Sköna söndag...

Trodde verkligen att jag skulle få sovmorgon idag,men inte då. Linus drar timmerstockar och jag väcks hela tiden. Lika bra att gå upp då istället för att vända och vrida sig i sängen och lyssna på honom.
Igår var det som sagt loppis. Jag och Maria åkte redan 7.30 mot Hallsberg för att packa upp våra saker som var till försäljning. Mycket folk kom,kanske tack vare att det är löningshelg och fint väder. Det gick iallafall plus och när det var dags att åka hem gjorde jag några fynd,både på loppisen och i affären UFFES LADA, som har hand om loppisen.

Fynd nr 1: Plåtburk med plats för mina favoritkakor. Älskar plåtburkar,gamla som nya.

Fynd nr 2: Klotljus 1kr styck, blockljus 8kr styck.

När jag kom hem igår var det bara att ge sig av igen, Det var dags för kalas hos lille David som fyllde 5 år. Han är egentligen en liten "skottårsunge" men han skulle nog inte tycka att det var så kul att bli firad vart fjärde år bara. Efter kalaset åkte vi till Pizza hut och käkade gott. 3 rätters för 2 personer- 288kr inklusive dryck. Inte många ställen som man får det på för det priset. ;)

Sitter och kollar på Munkeröds olika kurser inom floristik. Jag är väldigt sugen på att ta en 2 dagars kurs i Göteborg för 1450kr INKLUSIVE ALLT material man använder. Väldigt billigt tycker jag. Några ifrån gamla klassen är dessutom sugna på en kvällskurs i Västerås inom samma område. Hoppas att vi kan ordna till något snart.

Ha en fortsatt trevlig söndag.

Kram Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen,Malin! När ordnar du själv en kurs i blomsterbinderi? Har alltid varit intresserad.. Kanske en till fot inom ditt område?

Hälsn.Mervi