05 mars 2009

Back to the crimescene...

Det blev en tur till Kvinnersta efter kursen idag, för att köpa tulpaner. Lökar som vår klass satte i höstas har nu blivit till så här fina tulpaner. :) Kul att köpa något som man själv varit med och "gjort".

Papegojtulpaner med dess krusade blad, tycker jag är så himla fina.


Idag fick jag bekräftelse på att jag är anmäld till blomsterbinderi-kursen i Göteborg i maj. Ska bli så kul, dels för kursens skull och dels för att jag ska hälsa på och bo hos morbror Hans under tiden.

Kursen rullar vidare och idag var sista dagen som vi övat på bokföring. Känns som om jag kommer lämna bort min bokföring när den dagen kommer. Det är verkligen INTE lätt. Önskar att man hade mer "tänkarhuvud",men är ju mer lagd åt det praktiska hållet. Och det är väl kanske tur att vi alla är olika...

Nu ska jag snart plocka ut sockerkakan jag har i ugnen, gjord speciellt till min älskade så han kan fika lite imorgon, på sitt slitiga jobb i Eskilstuna.
Ibland är jag bara för snäll...ibland... ;)

Kram och ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

E-line sa...

Åh vad roligt att dom är "klara"! När kan man köpa där? Under hela dagen? Vad kostade dom? Jag vill med ha. Närmare o köpa där oxå ;) Än Coop...

Anonym sa...

vad kul att dom har blivit "klara" =) hur var det och komma tillbaka dit då?

Anonym sa...

Malin...,inte ska du lämna bort det roliga jobbet; roligast med allt inom företagandet!:))
Vi övade ju så och blev bättre och bättre och..:)

Kram från Mervi