17 maj 2016

Tillbaka,igen... (Med bilder på ett gottebord!)

Hej på ER!

Det var väldigt längesen som jag skrev något i denna blogg. Anledningen till det är, att jag fått barn och den lilla herrn har upptagit den största delen av min tid. Under tiden jag var gravid så bakade jag ju en del förstås, men då fanns ingen lust till att blogga. 
Nu har han hunnit att bli 13 månader och kan underhålla sig själv till och från, eller hänga med mamma i köket när hon bakar o lagar mat. Vispa pannkakssmet är en riktig höjdare tycker han. =)

När sonen döptes blev det ju såklart en hel del bakat, och likadant till hans ettårs-kalas. Så jag tänkte lägga ut bilder och eventuella recept på det jag bakat. 

Vi börjar med några bilder från dopet. 

 Chokladtryffeltårta hade vi som tårta istället för "tråkig" prinsesstårta, och gästerna tyckte mycket om den. Den ÄR god och recept finns redan på bloggen. Andra godsaker på bordet är bland annat enkla wienerbröd, klassiska kanelbullar, pollykakor, sega daimsnitt, skurna chokladkakor, köpta drömmar och havreflarn. Det blev MYCKET uppskattat av gästerna att jag hade gjort informationsskyltar som berättade vad varje sort var och om de var tex laktosfria.
 MUMS!!
Recept på en del av sakerna lägger jag ut vid ett annat tillfälle. Nu ska jag gå och se om sonen vaknat från sin förmiddagslur! (Det hade han inte, så jag kan dricka upp mitt fortfarande varma kaffe! ;)


Ha en fin dag!
Kram på er



 

Inga kommentarer: