29 januari 2010

Mer bilder.


Idag hade vi besök av en amerikansk kvinna som jobbat som florist och hon skulle visa lite hur de gör i USA när det gäller binderier och arrangemang. Hon visade 2 arrangemang och berättade även om hur amerikanska bröllop går till,alltså blommässigt. Jag kan bara säga så här: TUR att man inte bor i USA,då hade man ALDRIG haft råd att gifta sig. ;) Bara blommorna för att bröllop kan gå på runt 50-60 000:-,hugaligen!

Ett litet annorlunda arrangemang att ge bort till någon som nyligen fått barn. I USA har de tydligen mycket såna här dekorationer i sina blommor. Det ska SYNAS vem det är tänkt till.


"Centerpiece with candle" Snyggt att ha som bordsdekoration vid en finare middag. Tänker på Hyacint Bucket i Skenet bedrar och hennes "candle light supper" när jag ser detta.

Det här var gårdagens arrangemang. Det övre passar till t.ex en reception på ett kontor eller liknande.

Det nedre är en vanlig enkel krans som man t.ex kan använda till bordsdekoration eller varför inte ha på huvudet på midsommar.



Nu är även första latinprovet över. På måndag är det dags att börja plugga på de 37 snittblommorna vi ska kunna också. Men först är det helg och idag ska jag på Hindersmässan som nu håller på här i Örebro. Och imorgon ska jag och Maria stå på loppis.

TREVLIG HELG!!

3 kommentarer:

E-line sa...

Väldigt mycket fina arr! Har du nån nytta av latinet vi läste inför dessa prov??

Vill fortfarande hälsa på i skolan, men har ju så satans mycket planerat! SKA komma iväg nån dag!!

Natasa sa...

Vilka fina arrangemang! Jag känner till det där med priser utomlands och håller med dig, det är jättedyrt.

Måndag och en ny arbetsvecka är på G! :) Hur gick det med loppis?

Kramis

Carolina sa...

Jag förstod det, det fanns ju inte så många alternativ. ;) Hihi!