16 oktober 2011

Kladdkakemuffins på höstkanten

Hösten är här med besked och det är så himla vackert med alla färger på träden! Tiden går så väldigt fort och det är snart dags för jul igen...inte många veckor kvar...

Finns tyvär inte så mycket tid för bakning just nu, då det är mycket i skolan plus att jag jobbar en del också. Men jag slänger in några höstiga bilder och avslutar med ett recept på supergoda kladdkakemuffins, som värmer gott nu i kyliga tider. ;)

HÄRLIGA HÖST!!!!

KLADDKAKEMUFFINS

125 g smör
2 ägg
3 dl socker
2,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm bakpulver


Värm ugnen till 180 grader.
Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop ägg och socker med elvisp. Blanda torrvarorna och blanda ner i smeten. Till sist, tillsätt smöret. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i muffinsformar. Grädda muffinsen i cirka 12-15 minuter, beroende på hur kladdiga man vill ha dom.




MÅ GOTT ALLESAMMANS!! =)

Förresten, om det är någon som fortfarande läser min blogg så kan ni väl slänga in en kommentar. Då blir jag glad! =D

4 kommentarer:

Eve sa...

Hejsan! Jag läser fortfarande din blogg gumman...den e sååå fin! kramar evelina P-Å

Elin sa...

Vilka fina bilder och vilken mysig layout sidan fått! =) Spoooky! =)
Kram på dej!

Elin sa...

jag läser med kära kusin :) Börjat uppdatera bloggen igen då för i Ullared fastnade jag inte haha.. Älskar kladd kaka bra för figuren ;) Kram på dig.

Johanna W sa...

Hej =) Nej än är ingen bebis ute =) men det verkar luta åt en liten kille. I alla fall vad alla säger och alla tecken =) Men vi får se vad det är för liten filur som finns där =) Vad roligt att du drömt om det! Jo många skogspromender kommer det bli och om inte annat vääääldigt mycket fika! De e bra att du har bloggen kvar för då kan jag gå in här o kika efter inspiration till fikat o jag läser med jämna mellanrum =)